czwartek, 12 września 2013

Ratatuj

Jeśli lubicie warzywne, jednogarnkowe danie to ratatuj jest jednym z nim, przy tym bardzo aromatyczne i chyba niezbyt skomplikowane w przygotowaniu :)

Składniki:
  • 1 duża cebula, pokrojona w cienkie plastry
  • 1 duży bakłażan, pokrojony wg upodobań dziecka
  • 1 papryka czerwona, pokrojona wg upodobań dziecka
  • 2 cukinie pokrojone wg upodobań dziecka
  • 2-3 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
  • 3-4 dojrzałe pomidory (lub  pomidory w puszce)
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • szczypta czarnego mielonego pieprzu
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • dowolnie wybrany tłuszcz do smażenia ( oliwa, masła, olej, masło klarowane)

Przygotowanie:

Na patelni bądź w rondelku rozgrzej tłuszcz i podsmaż na nim cebulę przez kilka minut. Dodaj bakłażana, cukinie, paprykę oraz czosnek i smaż przez około 10-15 minut aż warzywa będą miękkie od czasu do czasu mieszając ( możesz też podlać odrobiną wody).
W międzyczasie zalej pomidory wrzątkiem ( jeśli używasz świeżych) i poczekaj do momentu aż skórka zacznie pękać, odcedź i obierz je ze skórki i posiekaj.
Do warzyw dodaj pomidory, oregano, pieprz, oraz łyżkę koncentratu i dobrze zamieszaj. Duś na małym ogniu przez około 20-30 minut, aż z pomidorów powstanie gęsty sos.
Ja podałam z makaronem, można też użyć ryżu. Ratatuj może być farszem np do naleśników, zrobiliśmy próbę, Julka była zachwycona :)
                                                       SMACZNEGO



3 komentarze :

  1. Brzmi pysznie! Niedługo spróbujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja mam prośbę o jakieś przepisy na sniadania, jestesmy na poczatku rozszerzania diety. Moje dzieci nadwrazliwe (atopowe) wiec mleko i pszenica na tym etapie odpadaja. Czy u Ciebie Beatko na poczatku bylo tak, ze odrazu jadla Twoja Julka to co Wy, bo te Twoje przepisy takie wilosklanikowe i zastanawiam sie ile miala Twoja Julka jak jej to dawalas? Bede wdzieczna za pomoc! Pozdrawiam! teresa

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zaczęłam dość wcześnie urozmaicać jej dietę tak naprawdę jak Jula miała około 7,5 miesiąca jadła już wieloskładnikowe posiłki, w najbliższym czasie będzie dużo przepisów śniadaniowych postaram się przygotować jakieś specjalnie dla was :)

    OdpowiedzUsuń