poniedziałek, 29 lipca 2013

Bananowe muffinki

Te muffinki swoją słodycz zawdzięczają tylko i wyłącznie bananom, polecam wykorzystać te bardziej dojrzałe. Świetnie sprawdzą się podczas spacerów lub na piknikach.

Składniki:
  • 150g mąki ( biała lub pełnoziarnista, ja dałam pół na pół)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 60g masła
  • 4 duże bardzo dojrzałe banany
  • 2 rozbełtane jajka
  • 1łyżeczka mielonego cynamonu
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • opcjonalnie maliny 

Przygotowanie:

Nagrzej piekarnik do 190°C i wyłóż blachę papilotkami. Przesiej mąkę z proszkiem do pieczenia, oraz przyprawami do miski i zrób zagłębienie w środku. Masło rozpuść w rondelku na wolnym ogniu. W osobnej misce rozgnieć banany na gładką masę, dodaj do tej masy jajka oraz roztopione masło i dobrze wymieszaj.
Wlej mieszankę bananową do mąki i delikatnie zamieszaj, następnie nałóż do foremek za pomocą łyżki.Ja dodatkowo do środka każdej muffinki włożyłam po jednej malince.
Piecz 15-20 minut do osiągnięcia złotobrązowego koloru, a następnie wyjmij z piekarnika i ostudź.
                                                 SMACZNEGO

3 komentarze :

  1. malinka na 'torcie'

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę zrobić je koniecznie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepyszne! i super łatwe:)
    Smakowały i mojemu 7 miesięcznemu Skarbowi i dorosłym.

    OdpowiedzUsuń