piątek, 9 sierpnia 2013

Klopsiki w sosie pomidorowym

Sezon na pomidory w pełni, więc trzeba korzystać...i tak zrodził się pomysł na klopsiki w sosie pomidorowym.

Składniki: 
                 Na klopsiki
  • 500g mięsa mielonego ( ja użyłam chudej mielonej wołowiny)
  • 1 rozbełtane jajko
  • 2-3 ząbki czosnku posiekane lub przeciśnięte przez praskę
  • 1 łyżeczka suszonych ziół ( ja użyłam prowansalskich)
  • garść posiekanej natki pietruszki
  • około 50g bułki tartej
  • tłuszcz do smażenia (olej, masło klarowane, oliwa)
              Na sos
  • 1 średnia posiekana cebulka (ja starłam na tarce o grubych oczkach)
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • 2 -3większe pomidory pokrojone w kosteczkę, lub można użyć pomidorów z puszki (ok 400g)
  • garść świeżej bazylii
  • czarny pieprz do smaku
Przygotowanie:

Wszystkie składniki na klopsiki ( oprócz oleju)  przełóż do jednej miski i dokładnie wymieszaj, następnie formuj klopsiki (dobrze jest wstawić taką masę na około 30 minut do godziny czasu do lodówki aby stężała).
Podgrzej olej na patelni, połóż klopsiki i delikatnie umaż z każdej strony do momentu zarumienienia. Zdejmij z patelni i odsącz z oleju na papierowym ręczniku.
Na patelnię wsyp cebulę ( ja użyłam masełka klarowanego) i smaż przez kilka minut do miękkości, dodając czosnek. Dodaj koncentrat a następnie pomidory, połowę bazylii i pieprz. Wymieszaj dokładnie i doprowadź do wrzenia. Dodaj klopsiki, przykryj i gotuj na wolnym ogniu przez około 10 do 15 minut.Posyp pozostałą bazylią.
Klopsiki idealnie pasują do makaronu lub ryżu.
                                                    SMACZNEGO

...tak prezentują się klopsiki na talerzu...
...a tak Julka po klopsikach...i chyba smakowało, dziecko szczęśliwe i mama też :)


1 komentarz :