wtorek, 6 sierpnia 2013

Pasztet z cukinii

Ten przepis na pasztet odkryłam w ubiegłym roku, Julka wówczas siedziała sobie u mnie w brzuszku.. a teraz zajada się nim razem ze mną :) Pasztet wyśmienicie smakuje na ciepło jak i zarówno na zimno, na drugi dzień możemy go odgrzać.

Składniki :
  • 2 duże cukinie
  • 2-3 marchewki
  • 1 cebula
  • 1 szklanka kaszy manny
  • ok 200g startego żółtego sera
  • 4 jajka
  • przyprawy wedle uznania ( ja dałam pieprz, słodka paprykę oraz świeży koperek)
  • sól  ( opcjonalnie)
Przygotowanie:

Cukinie obierz i zetrzyj na tarce na grubych oczkach, a następnie odsącz ją z soku ( ja użyłam w tym celu lnianej ściereczki).
Do jednej miski zetrzyj również na tarce o grubych oczkach marchewkę, cebulę i dodaj starty ser oraz cukinię, wbij żółtka, wsyp kaszę mannę dodaj przyprawy i dokładnie wymieszaj, natomiast białka ubij w oddzielnej misce na puszystą pianę. Na końcu dodaj pianę do ciasta i delikatnie połącz.
Keksówkę wyłóż folią aluminiową na spodzie i po bokach, posmaruj ją olejem. Masę przełóż do foremki i piecz przez około 1 godzinę w piekarniku nagrzanym do 180°C
                                          SMACZNEGO 


                                                      





7 komentarzy :

  1. wygląda naprawdę smakowicie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję :) i tak właśnie smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. czarujesz :) chciałabym mieć taki talent kulinarny, na szczęście jest Twój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja wykorzystałam kabaczka zamiast cukinii, Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu dziękuję :) Agnieszko dobry pomysł z kabaczkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A można by było bez żółtego sera? (tata walczy z cholesterolem..) Przepis podoba mi się bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  7. Frajda przepraszam że tak późno odpisuję..myślę że można spróbować bez ;)

    OdpowiedzUsuń