poniedziałek, 3 czerwca 2013

Kotleciki rybne

No i przyszedł czas na rybkę...tym razem rybka przybierze postać kotlecików w sam raz do chwytania. Porcja jest przewidziana dla całej rodziny, jeśli chcesz ugotować tylko dla malucha zmniejsz ilości produktów.


Składniki:

  • trochę mleka lub wody do podgrzania
  • 250 g filetów z łososia lub innej dowolnie wybranej ryby
  • 250 g ugotowanych ziemniaków
  • trochę masełka do ziemniaczanego puree
  • 1 łyżka posiekanej kolendry lub natki pietruszki
  • 1 łodyga selera naciowego drobno posiekanego
  • skórka starta z 1 cytryny(opcjonalnie)
  • czarny pieprz do smaku
  • 1 rozbełtane jajko
  • trochę bułki tartej lub mąki
  • oliwa do smażenia( opcjonalnie)

Przygotowanie:

Do garnka wlej wodę lub mleko (grubość około1 cm) i włóż do niego rybkę.Doprowadź do wrzenia , następnie zmniejsz ogień i duś jeszcze około 5 minut pod przykryciem , aż ryba stanie się ugotowana w środku.
Odsącz i osusz rybę, jeśli masz filety ze skórą usuń ją , oraz wszystkie ości. Na koniec rozdrobnij ją widelcem, ja w tym celu użyłam blendera.
Ziemniaki ugnieć z masłem, ziołami, skórką cytrynową, selerem i pieprzem.Dodaj rybę i część jajka i dobrze wymieszaj.
Z masy ziemniaczano-rybnej uformuj kotleciki , mogą być w kształcie paluszków, każdy z nich obtocz w jajku i bułce tartej lub mące.
Takie gotowe kotleciki można usmażyć na oliwie około 5 minut z każdej strony lub zapiec w piekarniku . Ja  lekko podsmażyłam, dosłownie po kilka sekund na każdą stronę  po czym wstawiłam do piekarnika na około 15 minut , można również obejść panierkę, wtedy już nie mieszamy masy z jajkiem.
                                                 Smacznego

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz