poniedziałek, 17 czerwca 2013

Makaron ze szparagami

Chyba o zaletach szparagów nie muszę pisać , połączone z makaronem są idealnym, szybkim letnim daniem.

Składniki:
  • 250g makaronu o dowolnym kształcie
  • około 12 średniej wielkości szparagów
  • około 25 g masła (użyłam klarowanego)
  • 2-3 przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku
  • 1 łyżka posiekanej świeżej bazylii (można użyć też natki)
  • opcjonalnie 2 plastry wędzonego łososia
  • dodatkowo 25g tartego parmezanu bądź innego wybranego sera

Przygotowanie:

Makaron ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu, następnie dobrze odcedź.
W międzyczasie odetnij zdrewniałe końcówki szparagów i obierz je. Tak przygotowane szparagi ugotuj na parze do miękkości.
W dużym rondlu rozpuść powoli rozpuść masło. Dodaj czosnek i smaż powoli przez pół minuty. Wymieszaj z odcedzonym makaronem , bazylią oraz szparagami, tak aby te ostatnie pokryły się masłem, ja dałam dodatkowo dwa plastry łososia, wcześniej pokrojonego na kawałeczki. No końcu posyp parmezanem  
                                             SMACZNEGO 



                                        ...Jula i przygoda ze szparagami :)















2 komentarze :

  1. Brzmi pysznie, wypróbujemy. Jedyna moja uwaga- zielonych szparagów się nie obiera.

    OdpowiedzUsuń
  2. i jest naprawdę smakowite, ja zielone szparagi obieram około 2 cm od dołu tak jakoś mam zakodowane :)

    OdpowiedzUsuń